Magyarleta - Cluj - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Martin-Marleen - WaarBenJij.nu Magyarleta - Cluj - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Martin-Marleen - WaarBenJij.nu

Magyarleta - Cluj

06 Augustus 2015 | Roemenië, Cluj-Napoca

Vandaag de laatste 30 naar Cluj gefietst. In totaal hebben we nu op een enkele km na de 1500 vol. Morgen fietsen we naar onze eindbestemming in Nires, waar we een weekje uit gaan rusten. Vannacht slapen we in het theogisch instituut van Cluj.

In Cluj hebben we weer heerlijk genoten van het prachtige uitzicht over de stad en van spelende kinderen in de fonteinen op het plein bij de Michaelskerk. Overigens is Cluj een grote bouwput. Overal wordt druk gewerkt, gerestaureerd omdat ze in 2021 culturele hoofdstad van Europa zullen zijn.
Verder hebben we weer een fijne ontmoeting met Zsolt en Imola gehad. Zsolt is onze contactpersoon voor de directe hulp aan de allerarmsten in Roemenie. Hij geeft ons inzicht in de volksaard van de mensen m.n. de Hongaren. Dit is leerzaam en verrijkend.