Gyula - Sebis - Reisverslag uit Sebiş, Roemenië van Martin-Marleen - WaarBenJij.nu Gyula - Sebis - Reisverslag uit Sebiş, Roemenië van Martin-Marleen - WaarBenJij.nu

Gyula - Sebis

01 Augustus 2015 | Roemenië, Sebiş

Vandaag de Roemeense grens gepasseerd. Wegen ineens beter dan in Hongarije! Mensen groeten ineens. Toeteren, zwaaien,bevolking meer open dan in Hongarije. In Sebis was het pension dicht (vakantie). We zagen de koster bij de reformatuskerk, dus die aangesproken. Hij bracht ons in contact met de dominee. Deze spreekt een paar woorden Duits. Kerk bekeken, MARLEEN speelt op een electronisch Nederlands orgeltje en het kerkorgeltje terwijl de ds de blaasbalg bedient. Ds helpt ons aan een pension. Eerste vol, deze weten nog een pension, hier wel plaats. Prima en goedkoop, aardige mensen!

• 03 Augustus 2015 - 07:44

Gerda De Jong:

Bijzondere ervaring, denk ik, om samen met de ds muziek te maken. Muziek verbindt mensen. Mooi. Succes verder met en op jullie tocht. Groet, Gerda